onsdag 21 maj 2008

Rödspotta med potafräs och spill

Idag genomgick dottern det matmässiga eldprovet. Hon skulle testa Sempers burk med rödspätta, potatis och dill. Den alla barn hatar. Jag vet ett barn som började gråta när han smakade på den burken. Jag har inte hört talas om något barn som gillar den.

Men fisk är ju nyttigt och prova bör man. Jag funderade på att ta fram kameran för att föreviga spottandet och fräsandet (och skicka till Semper i produktutvecklingssyfte) men tyckte det var onödigt att göra drama av det hela.

Det konstiga var att dottern gillade den. Mycket till och med.

Jag som alltid trott att just den burken tillverkas för att legitimera att man ger sitt barn burkmat. Så att man ska kunna säga till den som pekar med hela handen mot spisen: Jodå, nyttigt och varierat- det finns till och med fisk!

Jag hade aldrig kunnat ana att det faktiskt finns barn som äter den.

Inga kommentarer: