söndag 17 februari 2008

Jag ville vråla Carola..

Jag var sex år gammal när jag såg en kycklinggul Carola vinna med Främling. Jag klippte Carola-bilder ur tidningarna och satte in i ett bokmärkesalbum. Tillsammans med storasyster har jag inte bara tvingat släkten att se på när vi mimade till Tommy tycker om mig utan även tagit betalt för det något tvivelaktiga nöjet. Jag har dansat järnet till Fångad av en stormvind i övre baren på Snerikes, berusad inte bara av schlager och alkohol utan även en känsla av nostalgi. Längtan till barndomen.

I ljuset av ovanstående var jag väldigt förväntansfull inför det nya bidraget, i hopp om en ny piggelinlåt att röja runt till, inte på dansgolvet, men väl med dammsugaren under veckans storstädning.

Jag vill gärna tycka om Carolas senaste bidrag men det är svårt. Jag tror inte att resultatet igår handlade om att folk är trötta på Carola utan att låten ärligt talat är rätt trist.

Besviiiken!

Inga kommentarer: