fredag 24 oktober 2008

Vinnare i kategorin "Årets överraskning"

Vinnare: Uppsala kommun
Bidrag: Det föds barn året runt och kommer behövas nya förskoleplatser i januari det här läsåret också.

I november får vi besked.

Det som talar för ett lyckligt slut är syskonförtur. Det som talar emot är att sonens förskola är full och de vägrar ta in fler. Kanske kommer två barn sluta men det är tre syskon som vill börja i januari och de tas in i åldersordning, inte efter hur länge man har stått i kö. Och dottern är yngst av de syskon som vill börja.

Vårt andra alternativ då? Där är det sju syskon som vill in och eftersom vi inte har syskon på den förskolan så hamnar vi sist där med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt förslag? Flytta till Tierp =) Här finns det dagisplatser, bra skolor (Of course...Och vilka lärare sen) och billiga hus. Och jag skulle fika med dig tills du flyttade skrikande härifrån =)

Puss och hoppas det ordnar sig. Håller tummarna för era platser!!

Mina sa...

Jo, Tierp har ju onekligen sina poänger.

Du skulle också kunna hälsa på din bortadopeterade tjockmagade lite då och då.:-)

Han kände sig ensam tror jag så jag började hänga halsband på honom. Det trivs han med.:):):)

Tack förresten! Man kan aldrig få för många tjockmagade hemma!

Anonym sa...

Mäh! Trodde ni det var vår?! Hade ju köpt en ny såklart!

Alla måste ha en lycklig Buddha hemma, det är min teori. Och visst känns för övrigt livet liiiite bättre med en glad, tjock Buddha i fönstret/ byrån /whatever?!

Och han är köpt i en av de tre inredningsaffärerna här i stan (Byn?) Bara en sån sak!!!