måndag 6 oktober 2008

Söndagskväll

Vi gick igenom garderob efter garderob med mammas kläder igår, jag och lillasyster. Vi hade en effektiv skattletarapproach till det hela. Inbillade oss att vi letade vintagefynd bland hennes kläder som vi gjorde medan hon levde. Istället för att städa bort hennes liv.

Det funkade. En hög till lillasyster, en hög till mig och en till secondhand. Så långt allt gott. Bra att få det gjort.

Men tanken på de tömda garderoberna är tung.

Ibland på besök har jag öppnat garderoben, strukit med handen över plaggen och andats in doften. En gnutta damm, en smula tvättmedel men också en aning mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

aaaa tungt! och utan nån större slutledningsförmåga antar jag att hon kommer vara extra saknad på lördag.... *kramar om i förskott*

Mina sa...

Jo, du har så rätt.

Tack!