torsdag 6 mars 2008

Ur led är sömnen

Det märks på barnen att allt inte är som vanligt. Till och med 4-månadersbebisen är lite ur led. Att sonen som dyrkar sin far över allt annat på jorden - möjligtvis med undantag av lilla vita bilen - skulle få det jobbigt var inte förvånande någonstans men Lilla Skrutt? I natt har hon vaknat och ätit varannan timme och sedan vaknade sonen 04.30 och kunde inte somna om.

Jag hade tänkt åka och handla under dagistiden idag men var så slut att jag slocknade efter att ha matat dottern på sängen. Det sista jag minns att jag tänkte var jag borde verkligen äta något innan jag somnar men orkade inte gå upp igen.

Trekvart senare vaknade jag av mobillarmet, som jag ställde innan jag la mig på sängen - det är ju trots allt andra barnet - , och allting snurrade eftersom jag ätit för lite under dagen.

Tre explosiva blöjor och en nöd-Japp senare bar det iväg till dagishämtning i tid vilket inte gör mig piggare men lite stolt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

skulle nästan sträcka mig till att kalla dig supermorsa!!!
a

Mina sa...

:-)