tisdag 18 mars 2008

Syntax amningserror

Bebis och riktig mat har visat sig vara mer tortyr än kärlek. Dottern smakar, spottar och kräks en stund senare. Och vi väntar ytterligare några dagar innan vi provar igen. Så har det hållit på en månad nu.

Att amma en gång i halvtimmen på nätterna går dock bra fortfarande. För det är förfärligt vad hungrig man blir av att inte äta något mer mättande innan man somnar.

Jag drömmer inte längre om en rolig utekväll utan om att få drömma ostört ett par timmar i sträck. Är så trött att riktigt tråkiga ordvitsar som den ovan dessutom får stå kvar efter korrekturläsningen.

Jaja, det ger kanske förståelse för nivån på tankeverksamheten.

2 kommentarer:

sonja sa...

Jag veeeeet! (Och mitt gryn ammas bara 3-4 ggr per natt) Skiter på BVC inrådan i smakportionerna och låter henne smaka allt hon ha rlust med istället (för att få upp sugen efter mat).

Men en flarra ersättning innan hon ska sova då? Funkar inte det? De börjar ju liksom bli lite stora för att klara sig på bara mjölk.

Mina sa...

Vi hann med ett BVC-besök för vägning efter att jag skrev inlägget och fick då frågan om hon verkligen äter på natten eller om hon bara snuttar och det är ju så. De senaste nätterna har hon sovit mellan 23 och typ 06 med napp-i-stoppning och det är ju helt ok. Alltså, hon lägger sig vid åtta men sista amningen blir ngn gång runt 23.

Så nu hålls det tummar för att det håller i sig.