lördag 29 mars 2008

Hur vuxenångest blir till lördagsunderhållning

Har just avverkat de första kapitlen i Marknad och kapital - ett omaka par (Sten Ljunggren) så här på lördagskvällen.

Det är inte ens kurslitteratur. Inte min kurslitteratur i allafall. Jag bad sambon om något grundläggande från A-kursen i företagsekonomi och den boken var alltså vad jag fick.

Det går lite trögt, eftersom det är ett för mig nytt ämne, men jag har blivit intresserad. Sitter och gör små minnesanteckningar om teorier att komma ihåg och begrepp att kolla upp.

Kvällens underhållning är med andra ord ordnad och det tack vare lite vanlig hederlig ångest över för få yrkesmässiga vuxenpoäng i förhållande till åldern.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kanske ska varna för att inte all kurslitteratur i Fek är lika splatterpolemisk gentemot nationalekonomerna. Puss!

Mina sa...

Jag kanske borde bett om något typiskt istället för grundläggande.

Anonym sa...

Och att boken låg på ETC förlag gjorde dig inte det minsta lilla misstänksam?

Mina sa...

I ett förhållande fyllt av tillit...