tisdag 27 november 2007

Från ung och snygg till pensionerad alkis på en halv minut

Återlämnade några böcker på biblioteket och följande utspelar sig:

Bibliotekarie:
Är du släkt med NN (författare med samma efternamn)?
Jag: Ehh...jo...fast inte så nära.
B: Åh vad spännande, är det mormor eller farmor?
Jag: Nej, lite längre bort än så. (NN är samtida med mormorsmor vilket innebär att jag just åldrats 30 år...)
B: Jo för det syns så tydligt i ansiktet!

Jag är nu rätt nyfiken på fortsättningen då jag själv aldrig träffat min look-alike.

B fortsätter:
Ni har samma långa, röda näsa.

2 kommentarer:

sonja sa...

Ha ha ha...förlåt... Så kan man väl inte säga????

Mina sa...

Är man från rymden eller bibblan så har man kanske lite svårt med de allmänt accepterade sociala koderna... Närå, jag tror bara att hon hade ett "jag-mötte-Lassie"-moment och fick hjärnsläpp.