söndag 26 april 2009

Cravings

Kände mig hungrig, vilket är en bra sak.

Men det enda jag var sugen på var ravioli. Sådan där på konservburk, som mest liknar kattmat. Knappt anständig människoföda. Precis allt annat fick mig illamående.

Den äkta maken missförstod, vilket är fullt rimligt för konservmat brukar vi inte äta, och köpte färsk tortellini men det kan jag inte få ner.

Sonen och den äkta hjälten gjorde därför en trehjulingsutflykt till lilla kiosken för är det något man kan lita på att de har i matväg utöver pizza så är det mat i konservform.

Världen gungar fortfarande oroväckande men jag har sju raviolibitar i magen och det är ett framsteg.

3 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

What? Har jag missat något eller? Är det ett sk välsignat tillstånd?

Mina sa...

Närå. Bara ett elakt virus.

Din E sa...

Ett välsignat magvirus!