tisdag 28 april 2009

Apropå ordning

Här dreglas det över garderobsväggar och byråer. Och badrumsinredning och någon slags grej till barnrummet och till hallen.

Vi har inte särskilt mycket saker. Däremot har vi synnerligen dåligt med förvaring så det är en del som flyter runt vilket gör att mycket utrymme går till förvaring av sånt som borde ha en plats någon annanstans. Till oerhörd irritation från min sida varje gång jag städar.

Men jag tror att vi behöver börja med klädförvaring. Då kommer en kedjereaktion startas eftersom det frigör utrymme som i sin tur frigör utrymme och vips så är vi framme vid grundplanen att ordna ett arbetsrum i varmförrådet i anslutning till lägenheten och så kan barnen få varsitt rum.

De lider inte precis av att dela men rätt så trångt är det. Alltersom sonen blir pyssligare kommer han behöva ett skrivbord där han kan få ha sina ritsaker och pussel ifred från tvåårstrotset. Och ett bord ryms inte förrän tvåårstrotset flyttar från spjälsängen till våningssängen och det kommer inte hända förrän tvåårstrotset blivit sig självt igen.

Någonstans däremellan skulle jag bli lycklig över ett rejält badrumsskåp med speglar så man kan se en håruppsättning bakifrån och så jag får någonstans att ställa smink och allehanda piff som inte får plats någonstans.

Inga kommentarer: