tisdag 9 september 2008

Nystart

Jag är svårt drabbad av terminsstartsentusiasm.

Har just införskaffat 3 kg (jo, det är sant, jag vägde!) seminariematerial från institutionen och längtar tills barnen är i säng så jag kan sätta i gång att göra en studieplanering för terminen.

Efter vad jag kan utläsa av schemat så blir det en liten krock om en månad. Det ligger en 48-timmars hemtenta med inlämning 12.00 fredagen före bröllopet.

Bröllopet och tentan utgör stressfaktorer molto grande var för sig, så att göra båda delarna så nära varandra med förståndet i behåll känns lite ... ehum ... tveksamt.

Jag ska istället göra mitt bästa för att övertyga institutionen om att ett bröllop kan likställas med egen sjukdom, olycksfall eller anhörigs tragiska bortgång och därmed klassas som laga förfall så jag får skriva omhemtenta.

Inga kommentarer: