måndag 15 september 2008

Hipp hipp

I lördags hade jag gjort mig i ordning för att åka på någon slags körkortsintroduktion, en rätt onödig obligatorisk sak man måste bocka av för att få övningsköra privat.

Medan jag väntade på att bli hämtad tyckte jag att de nya grannarna betedde sig lite märkligt. Tokparkera utanför ingången med ledmotivet till Dirty Dancing på högsta volym i stereon. En lördagsmorgon. När mina systrar knackade på fönstret trillade poletten ner.

Sedan bar det av mot:

Manikyr
Kaffe - och pralinpaus
Lunch
Gokart
Musik och häng
Och slutligen skaldjursmiddag i lånat hems lugna vrå.

Lugnt, avslappnat och roligt. Inget sälja-kyssar-larv, inget supa-skallen-i-bitar-tvång, ingen tiara. Bara härligt hela tiden.

Det grämer mig dock lite att jag blev lurad av min bror som inte kan ljuga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fniss fniss! lät som en mysig dag! själv är jag fortfarande nöjd över att jag lyckades lura maken när han skulle bli utsatt.. jag höll truten i två veckor! *nöjd*

Mina sa...

Oj, det var bra gjort!