måndag 12 januari 2009

På gång

Sitter hemma och pluggar bloggar lite idag.

Man får absolut mest gjort om man håller sig hemifrån, men jag är så förkyld och blir liksom stressad av att sitta i en läsesal där 50 huvuden koncentrerat böjts över böckerna och sedan behöva nysa och snyta mig hela tiden.

Är alldeles, alldeles lycklig över seminariet i morse. För en vanlig student var det inget särskilt, insatsen jag gjorde, men för mig var det stort.

Det fanns så många alternativ på vad som skulle ha kunnat hända: Jag hade kunnat få en panikattack och varit tvungen att gå ut. Jag hade kunnat sitta kvar och vara tyst och så nervös att jag inte lärde mig något alls.

Och så haffade jag första uppgiften och drog den. Lite stolpigt, och ordsnubbligt om man ska vara kritisk. Men tillräckligt klart för att duga. Sedan deltog jag i diskussionen med två inlägg och läraren sa att det var bra frågeställningar. Det var oerhört skönt med den bekräftelsen efter så lång bortavaro från juridiken.

2 kommentarer: