tisdag 29 april 2008

Start på dagen

Det har lite oväntat hamnat en brieost i kylen och det går inte att låta bli den. Omöjligt.

Vid frukostdags öppnar jag kylen och sneglar på keson men näe. Brie, ruccola och tomat på rågbröd är också en bra- om än inte i bli av med sista gravidkilotavseende- start på dagen.

Brie är en av de där no-no-grejerna när man är gravid. Till stort förtret faktiskt. Båda graviditeterna har jag gått omvägar runt fiken som säljer de godaste briemackorna för att inte plåga mig själv för mycket.

Tror det är den påtvingade avhållsamheten som gör det så omöjligt att stå emot nu. Kroppen har ställt in sig på briesvält och tar allt den får för den vet inte när det blir dåliga tider igen.

4 kommentarer:

sonja sa...

Det finns brie av pastöriserad mjölk...tralalalalaaaa

Mina sa...

Fast är den safe då? Det finns ju mozzarella som är gjord på pastöriserad mjölk men som framställts på ett sånt sätt att den riskeras att kontamineras och därför är det bäst att undvika den (yada yada yada...).

Bra tips annars:-)

sonja sa...

Ja MVC sa "ät de som är gjorda på pastöriserad mjölk". Och när de benhårda rackarna säger OK, då är inte jag den som ifrågasätter...

Anonym sa...

Annars bör ugnsbakad brie vara både OK och jättesmaskigt.