onsdag 30 april 2008

Sista april

Vaknade med grus i ögonen efter en riktig sk*tnatt. Hade mest lust att avboka allt och sova istället. Men till morgonkaffet direktsände fyran från Ekonomikumparken i Uppsala och så sakteliga börjar jag komma i Sista aprilstämning.

Det var länge sedan jag körde hela racet med champagnefrukost, forsränning, sillunch, champagnegalopp, middag och släpp på nation. Ärligt talat krävs det lite vana för att dagen ska bli lyckad. Jag tycker själv att kvällen bäst avslutas med grillning hemma hos någon för folk är så himla fulla på kvällen så det blir inte så rolig utgång. Dessutom är man ganska mör.

Champagnegaloppen på Uplands är dagens höjdpunkt. Alla man någonsin känt är där, det är sambatåg och DJ i trädgården och alltid fint väder (även om det regnar). Stora hemvändardagen med andra ord.

I dag blir det långt ifrån hela racet. Jag börjar med galoppen klockan tre och ska grilla hos kompisar senare. Sambon tar barnen så jag kan dricka lite skumpa om andan faller på.

Hoppas vi syns i vimlet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Thank you thank you att jag inte är den enda som tycker exfrun är coolare än Meredith!
Om träningslinnen: Alltså, man tycker ju att "Äh, det här linnet funkar väl fint", men sen när alla svettfläckar, BH-band och inte-riktigt-så-stilla-som-de-borde- brösten syns så tänker man om. Så: Hitta något snyggt svart (Typ. Brunt funkar också)linne på Stadium, gärna i lite längre modell så man slipper tänka på om magen syns, och Rock On girl! Fränt med träningskort, hoppas att du kommer att få kul! OBS! Ingen ironi. Träningstid utan barn= Lyxtid =)
Kram kram från Träningslinnenas Sverker Olofsson