söndag 17 januari 2010

Lugna gatan

Upptakten till detta hamnade jag och sonen mitt i.

Jag trodde först det var ett spex av något slag, det är så orimligt att folk skriker slagord mot varandra, slänger saker och viftar med knivar mitt på ljusa dagen. Däremot är det terminsstart och det kan medföra en del mindre lyckade recceaktiviteter.

Sonen uppfattade inte situationen som obehaglig alls, men när vi såg en armé polisbilar i riktning mot det hela så förklarade jag att polisen skulle säga åt de som skrek så högt och den som visade vilken stor kniv han hade på skarpen för så får man inte göra.

Efter att sonen fått veta att man inte får ha med sig knivar hur som helst så blev han nyfiken på hur det var om man hade köpt en kniv, fick man bära hem den då? Och därefter gled intresset över på valet av lördagsgodis så jag tror inte det blir mardrömmar av det hela.

Inga kommentarer: