fredag 6 november 2009

27 minuter av mitt liv

11.20 Gott om tid att printa och skicka in min PM för plagiatgranskning.
11.25 Printat och klart. Försöker logga in på studentwebben.
11.27 Ser ett par missade typon. Försöker printa igen.
11.28 Skrivaren strejkar. Startar om datorn. Tar på mig ytterkläderna.
11.30 Inser att jag inte sparade ändringarna i dokumentet. Ändrar igen. Sparar.
11.31 Printar. Skickar iväg till plagiatgranskning.
11.33 Hoppar och svär. Printstatus: Sidan 3 av 6 klar.
11.35 Printstatus: Sidan 6 av 6 klar men: a) Inser att bussen redan åkt, b) det regnar ute, c) att jag kommer komma till Juridicum plus minus fem minuter runt 12.00 och hoppas på rätt sida om klockslaget.
11.36 Turbocyklar. Tittar på klockan och ser att det bör vara lugnt tills jag minns att min klocka går efter. Oklart hur mycket.
11.38 Kör om bussen jag missade.
11.47 Kliver in på Juridicum och inser att jag har slagit personligt rekord i turbocykling till PM-inlämning.

Adrenalinkicken man får av att inte veta om man kommer hinna eller inte och när inte betyder max ett poäng av fyra och man är rätt nöjd med slutversionen och har en bra magkänsla vad gäller poängen. Den adrenalinkicken är rejäl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du hann! Min puls sympatihöjdes i takt med textens tempo.