fredag 15 maj 2009

Akta sågen

Jag är farligt nära att ta fram sågen.

Den PM jag ska opponera på är

full av stavfel, grammatiska fel, felanvända begrepp, satsradningar, syftningsfel; här och där så pass att det krävs omänskligt god vilja att begripa vad som menas.

dispositionen är så hoppig att det är svårt att hitta mer än små röda tussar av det som borde varit en tråd.

citat, käll- och notanvändningen har jag bara hunnit använda getögat på men rent allmänt är det inte så bra att lägga till egna funderingar mitt i citat, att hänvisa till litteratur utan sida och att inte skriva ut hela boktitlar.

uppgiften var att jämföra a) med b) och jag har fått en redogörelse för a).

ämnet är inte ordentligt avgränsat och den avgränsning som gjorts följs inte, vilket gör att slutsatsen innehåller saker som i inledningen sades skulle utelämnas.

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det här utan att det blir totalsågning.

Inga kommentarer: