torsdag 12 augusti 2010

Högre växel

Jag tänkte att eftersom jag har haft sådan låg stressnivå och i största allmänhet balans i tillvaron de tre senaste terminerna så kan jag läsa 150% i höst.

Jag ska gå en 30-poängskurs i förvaltningsrätt och EU-rätt och om jag får som jag vill ska jag också läsa den obligatoriska rättshistoria- och rättslärakursen på 15 poäng.

Efter det har jag bara uppsatsen kvar. Jag började läsa för så hiskeligt länge sedan att jag kan välja att skriva en 15-poängsuppsats och alltså bli klar med min jur kand precis innan bebisen kommer i mars. Det är så otroligt fiffigt.

Det är egentligen bara en sak som talar mot det upplägget men det är så viktigt att det närapå väger lika tungt som the fiff ovan.

Om jag istället gör en enterminsuppsats kan jag kombinera det med praktik och det vore nog kanoners för min anställningsbarhet. Jag har inte direkt jagat CV-meriter om vi säger så och chansen att få prova på rikt och få referenser från någon ute i verkligheten tror jag är nästintill ovärderligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fnissande Linnéa fullkomligt älskar självdistansen som ditt inlägg dryper av.

Allt kommer att bli kanoners, kan det bli något annat? Och kroppar finns till för att tuktas.

Allt gott, kärlek och respekt!

Pratglad sa...

jag röstar stenhårt för varianten med praktik!! snabbskrivna uppsatser har man sällan nån glädje av...