fredag 25 september 2009

Häxan surtant

Basgruppen.

Detta är långt borta om man säger så.

I stället är det en studie i förlegade könsroller. Tre av varje sort. Killarna avbryter eller lyssnar dåligt för att sedan en stund senare upprepa det man just sagt och få de andra killarnas beundran över det smart tänkta. En av tjejerna gör mig vansinnig eftersom hon slutar lyssna på den som blev avbruten och istället vänder sig till den kille som avbröt. Eller så slätar hon över så fort jag argumenterar emot vad någon av killarna just sagt.

Den andra tjejen och jag hjälps åt så gott det går. Släpper in varandra och påpekar så o-otrevligt det går att den andra just sa, utan tillägg av vilket du hade märkt om...

Men det blir en hög tröskel att ta sig över för att ta plats. Resultatet blir att jag blir tystare. Överväger om det jag har att säga är tillräckligt viktigt för att orka ta fajten.

3 kommentarer:

Kerst sa...

men finaste, det vet du att det är.
Sitter är och tänker och faktiskt så kan jag inte komma på nån gång du sagt nåt utan poäng. På riktigt.
Din basgrupp borde vara tacksam att ha dig med.
Stå på dig, de där personerna vet att du är smart, så det handlar om att skita i deras behov av att fösa undan.
Oavsett hur du väljer att göra så tänker jag på dig i massor!!
kram
förresten gör som Grynet....

Kerst sa...

Jo jag kom på en gång när du sade något som i stunden verkade lite oöverlagt.
Det handlade om att sola tidigt en morgon. Jag har för mig att du var lite sur över en dörrhasp.
Men å andra sidan så var jag inte där så tidigare påstående kvarstår. Helt poängbefriat var det tydligen inte heller, för du gick väl iväg och solade?

Mina sa...

Du gjorde min dag. Tack!

*skrattar fortfarande*