söndag 20 september 2009

Ett gnälligt

Feber och ont i halsen. Halsen har bråkat en vecka men febern är ny.

Under september har vi hittills inte haft en enda dag då alla varit friska samtidigt. Även om barnen är dagisclearade så sätter sig snuva och hosta på nattsömnen. Och sover inte Lilla Skrutt sover inte jag. Och det funkar inte i längden. Inte den här terminen.

I våras var vi sjuka rätt mycket men kursen jag gick då hade mer luft i schemat. Nu har vi undervisning som ska förberedas varje dag i veckan. Tre seminarier som tar ungefär en arbetsdag att förbereda per styck och så två rättsfallslektioner som tar en halv dag styck. Bara det är en 40-timmarsvecka tillsammans om man inkluderar undervisningstiden. Därutöver ska litteraturen läsas in och PM skrivas och ibland är det en föreläsning.

Närvarokravet är högt. Två seminarier i varje ämne kan man vara borta från, därefter får man gå om kursen. Oavsett skäl till frånvaron. Är man borta mer än en gång får man skriva en extra PM som kompensation.

2 kommentarer:

Kerst sa...

eh du härdas?
du kan tänka tillbaks på den här tiden å säga...det var jävligt tungt, kanske eller med säkerhet förresten.
Vet inte försöker hitta pepp, jo jag vet, det går inte super.
Men som vanligt kan jag saga att jag tror på dig, för what it´s worth.

Kram kram skickar en krya på dig tanke.

P.S. Vill du ha tips på immunhöjande grejjer offensiv mot olika sjukdomstillstånd och så, hör av dig via valfri kanal! D.S.

Mina sa...

Thanx, pepp är alltid bra. Kram!