lördag 13 december 2008

Tillbaka i verkligheten, tillbaka i bloggosfären

Jag börjar så sakta simma upp till ytan. Det ska firas med åtta timmars intensivplugg idag och i morgon.

Har mått så galet dåligt de två senaste dygnen. Inte orkat vara uppe utan legat på sängen med domningar i armar och ben, smärta i kroppen, illamående och så yr att jag varit en uppenbar trafikfara på motorvägen sovrum-badrum. Ljud, ljus, matos, tvål och annat kemiskt har omedelbart satt världen i gungning.

Vet fortfarande inte vad det var. Lite feber men inga kräkningar så det utesluter både vinterkräks och influensa. Ingen huvudvärk så migrän faller bort.

Hursomhelst. Dags att få lite systematik i kapitalskyddsreglerna för aktiebolag. Med hjälp (stjälp) av den sämst författade kurslitteratur jag någonsin stött på. Juridiskt språkbruk när det är som värst. Det är faktiskt en konst att lyckas få en liten rackare till bok på knappt 200 sidor att kännas som en tegelsten så en viss beundran måste jag ändå få uttrycka för det hela.

Med det sagt vill jag helst slänga den i väggen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch o fy för att bli sjuk i tentatider! Är det Anderssons röda du läser? Du skulle kunna läsa Hemströms avsnitt på samma område vid sidan av - det är mindre djupgående men sammanfattar bra och är mer lättläst. Om du inte har den så får du gärna låna efter att tisdagen är överstökad.

Mina sa...

Kul att du gissade rätt på första!

Tack o tack för erbjudandet, ska ta dig på orden om det inte klarnar till tisdag!

Lycka till!