måndag 11 augusti 2008

Utmaning

Tingeling utmanade mig för evigheter sedan. Here we go:

Regler:

- Posta reglerna först.
- Svara på alla frågor.
- Skicka vidare utmaningen till andra bloggare.
- När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!

Nämn fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:

- Fortsätta skola in sonen på storbarnsavdelningen.
- Stålsätta mig inför Mamma, jag vill gå hem med darr på rösten och ledset öga.
- Hitta något att se galant ut i till ett bröllop snart.
- Med anledning av ovan; inse att jag inte är 20 längre även om alla systembolagsanställda jag stött på det senaste året insisterar.
- Stävja ett plötsligt sug efter Gudrun Sjödén-kläder. Hur gick det till?

Vad gjorde du för 10 år sedan?

-Väntade ivrigt på att höstterminen skulle börja och därmed juridikstudierna.
- Klev in här för att jobba på uteserveringen en sommardag. Träffade sambon för första gången och vi spelade Alfapet i samma lag sedan våra arbetsinsatser blivit överflödiga på grund av ösregn.

Ställen du bott på?

- Hos mamma och pappa.
- I Amerikat ett kort, kort tag; dessförinnan London ännu kortare.
- I väldigt många studentrum; lite centralare för varje flytt.
- Hos mamma och pappa igen.
- I en liten gul stuga.
- I ett stort rött hus.
- I en väldans härlig lägenhet. Med diskmaskin.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

- Det vanliga: fixa lite med boendet, skaffa bil, sörja för nära och kära, rädda världen. Hur långt räcker en biljon egentligen?

Personer du vill veta mer om:

- Den som vill berätta. Jag är ganska nyfiken men försiktig med att fråga.

Jag skickar utmaningen vidare till:

- Sonja , pratglad och Maria.

Inga kommentarer: