onsdag 16 juli 2008

Jag måste ha blivit semesterkoko

Juristlinjen lockar.

Efter att i sex års tid med stort eftertryck och på fullaste allvar sagt "aldrig mer" har jag blivit sugen.

Det har smugit sig på.

Först tyckte jag att det vore fint om jag kunde ta en resttenta i höst. Då skulle jag kunna plocka ut en högskoleexamen i juridik för de första fyra terminerna. Man blir inte jurist på det men jag skulle åtminstone få något slags avslut.

Och nu tänker jag att om det känns bra- och går bra- så kan jag kanske ta jurkanden också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast min bror företagsjuristen påstår att jurist inte är en skyddad titel. Så jurist kan man nog bli ändå :)

Mina sa...

I och för sig. :-)

Fast jur kand är en så vedertagen titel, högskolejurist låter lite som Hermodsjurist. Plus att ingen vet vad det är.

anna sa...

jamen varför inte, när du ändå är igång!